När ska jag ringa jouren?

När ska jag ringa till jouren, och när ska jag göra en felanmälan på Mina Sidor eller i appen?

Alfta-Edsbyns Fastighets AB Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej!

    Akuta fel, som ska anmälas till jouren, är sådana som måste åtgärdas direkt, till exempel för att det annars kan orsaka skador på din lägenhet.

    Akuta fel kan exempelvis vara:
    • Det är stopp i avloppet
    • Det har gått en huvudsäkring
    • Det har uppstått en vattenläcka
    • Tvättmaskinen är trasig och jag kan inte få ut min tvätt
    • Hissen är trasig
    • Kylen eller frysen är trasig
    • Jag har blivit utelåst på grund av trasigt lås
    • Jag har tappat bort min nyckel och behöver komma in i min lägenhet (vi tar betalt för tjänsten att komma och låsa upp åt dig, men jouren kan göra det)

    När felet inte är akut, kommer jouren inte att åka ut och åtgärda det. Då ska du anmäla i appen, under Mina Sidor eller vänta till nästa vardag och ringa din bovärd.

    Jouren rycker exempelvis inte ut till:
    • Det rinner undan dåligt i slasken
    • TV:n fungerar inte (ska i första hand felanmälas till Telia)
    • Jag missade att hämta ut tvätten från den gemensamma tvättstugan under min tvättid
    Telefonnumret till jouren är: 0271-575 56
    Josefin Marknads- och kommunikationsansvarig

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.